Tuesday 18 October 2011

Sinetron

Assalammualaikum.. :)

hai semua...aku cuti sem sekarang kan..so, memang takde benda nak wat sangat, yeahh bosan, boringg giler duk umah. Duk membusyukkan diri jer tau. Makannn tidurr..tu jerr aku wat. Rutin harian aku bermula dengan tolong mak aku wat kuih, tu pon kalau aku bangun awal lah. Haha sadis je duk umah haruslah bangun lambat, pemalas giler jadi nye duk umah. Mak kesayangan akan membebel suh wat kerja rumah. Okay, aku wat lah takkan duk goyang kaki je kan, melampau lah tu.

Okay, ape kene mengena ngan entry nie pulak? Adoiii --'
sepanjang dua minggu dua hari aku duduk rumah nie benda yang aku duk tatap & tengok hari-hari ialah SINETRON. Yeahhh! Hebat sangat influence cerita indonesia ni sebenarnye. Mak aku ade koleksi tu tengok sinetron dari jam brape ke brape. Aduhaii mak, sabar jelah. Mungkin ni je hiburan mak aku kot duk rumah. Dan aku yang memang duk kat umah nie haruslah tengok sekali, actually aku tak berapa minat sangat sebab cerite dorang lebih kurang same je. Betul tak? kalau betul ce like sikit. Hhahaha. Actually aku bosan dengan jalan cerita sinetron, lebih kurang sama je pastu conflict tak habis2, lepas satu satu aksi2 nye.. Kan? Kan? Kan?

Dan aku pon setiap kali mak aku bukak sinetron aku akan cakap "mak nie tak habis2 cite indon, pagi petang siang malam duk ulang cite tu" Adoiiii makk --'

Ni lah antara koleksi sinetron yang mak aku selalu tengok.


Dewi : dari pagi sampai malam pon ade sebab kat astro..duk ulang2 pon okayy mak :)

Puteri yang ditukar : Kat tv3 ditayangkan setiap pukul 2:00 pm, so kalau aku alih channel lain memang mak aku mengamuk sebab takde ulangan :p

Nada Cinta: Cerita nie best gak lah sebab lebih kurang macam High School Musical,  tapi  aksi2 dengki tetap ade okayy
Anywayy, kesimpulan aku untuk hari nie ialah setiap orang ade dorang punya favourite genre & jenis ape dorang nak tonton, betul tak? Kalau ade ce komen sikit korang suke cite yang macam mane? Kalau aku, aku suke yang seram, agak thriller kan. Cerita cam nak kiamat tu pon aku suke layan. Memang nampak cam tak logic tapi boleh terjadi jugak sebenarnye. Hehehe nothing is impossible right? :)

Okayy, thanks sebab membaca entry aku pasal favourite movie mak aku nie. Sayang mak ketat2 <3


No comments:

Post a Comment